Inge mörkt kött på 5 år ..

Ja, det bara slog mig förrut att nu i höst är det 5 år sedan jag åt en mörkt kött sist :)
Oj, vad tiden går fort. Allt började egentligen som en fix idé, ända tills jag verkligen började ogilla kött enormt mkt. Lite konstigt min familj som alltid ätit kött sen jag var lite.
Men Kyckling och fisk duger bra för mig, eftersom ajg älskar båda! Slutade inte äta mörkt kött pga att jag tyckte synd om djuren (vilket ajg tror alla gör!) utan det var som sagt att jag slutade tycka om det.
Kan inte påstå att jag saknar det direkt, det är ju bra :)

aja, det av bara en tankt som slog mig förrut :P

Nu ska jag kila i väg till jobbet :)


Kommentarer
Postat av: acko

det sägs ju att rött kött ökar tarmcancer risken osv osv.........
Jag var vegetarian när jag var yngre. Gillar vegetarisk mat. Och jag tror kyckling och fisk är nyttigare än rött kött. Fast egentligen vet jag ju inte. Det är bara för man hört det.. så får man väl för sej det...

2006-08-26 @ 20:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0