Jobb och klantighet

Jobbet i natt gick fint. 00.00 - 06.30 va en helt okej tid att jobba :) Jag, Ida o Linda skötte vårat, knappt det o så. Skoj som bara den. haha :P
Har lärt mig en massa nya saker i natt. det är kul. Såg även att nästa gång ajg ska jobba så ska jag göra samma sak som i natt. Jippie, kul med variation.
Fick jobba över hela 30 min, oj så jobbigt !

Eftersom Ida i natt kom på den smarta ideén att vi skulle cykla till jobbet, så betydde ju det att vi även var tvugna att cykla hem nu på morgonen. Ojojoj, säger jga bara .. det blåser storm i Karlstad! Shit, det var riktigt kämpigt att ta sig nånstans.. speciellt över bron jag måste över för att komma hem. Men efter många om o men var jag över dne i alla fall.

Sen började klantigheterna..
Jag börjar med att åka med vinden ut i gegga med cykeln, men lyckas få ut den på cykelvägen igen. Sen när jag kom  fram till vägarbetet så kör det ut en traktor rak framför mig på cykelbanan, så jag tänkte då vara lite, hör o häpna, smart. Tänkte att om jag går över allt de höll på med o ut i bilcvägen så akn jag cykla där. Ack så fel jag tog. Jag springer över en massa gegga, snabbt som bara den.. ända tills min sko fastnar. Där står jag mitt i vägen med bara en sko.. försöker hoppa tillbaka men tappar balansen o trampar ned foten utan sko rakt i geggan :D
herregud höll på att dö, massvis med folk som stod och kollade .. men men.. nån måste ju bju på ett gott skratt. det värsta var att jag var tvungen att stoppa ned den geggiga foten i skon för att fortsätta min färd hemåt. haha, ja det var i alla fall roligt :P
Så nu har jag nyss haft operation tvätta skor, Eller tvätta.. rättare sagt spola skor.

Nu blir det i alla fall dusch, sen väcka älsklingen o göra frukost.. virra in mig i täcket o mysa :)
God Morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0