Julen

Julafton var hos Moster med familj. Mysigt som bara den. Mycket mat, Kalle, massa prat osv. Julklapparna tog ju som vanligt en evighet, men det gick.
Fick min tvättmaskin (får den i veckan) av mamma o pappa. Sen fick jag min älskade filt. No more frysa för min del :) Fick även en massa andra saker.
Kul som sagt att mina små kusiner var med, även om dte var lite gnäll, men det hör väll julen till? Enda nackdelen var värmen i huset, herregud vad de eldade i spisen, fats det är ju mysigt och ett måste!

Gick sedan på kvällen upp till Svärmor för o fira lite jul där med Älsklingen, Annicka, Peter, Sophie o Ida :)
Där blev det också en massa babblande. julklapps utdelningen där tog inte lika lång tid, även om peter fick minst 25 paket. "Åh, det är så roligt med julen" haha. Det såg värre ut än när en 5-åring får julklappar. Jag fick i alla fall stora paket :D
Har ju gått o undrar som bara den vad älsklingen har hittat på.. och fick av Andreas, Annicka o Peter en Säng. Åh äntligen! Som jag har tjatat att vi ska köpa ny!

Sen satt vi o lekte med våra klappar som små barn. kollade på Svensson, Svensson, Idol 2006, som Sophie fick av Ida. (Snacka om många goda skratt) Vid 01.50 var det faktids dags för julafton att ta slut, så Annicka fick snällt skjutsa hem oss alkholadas.



Juldagen åkte vi till Annicka o Peter igen och fick mat. Peter föräldrar kom ju dit så. Det var mysigt och gott :)
Åkte hem o då började pojkarna direkt små dricka lite, och jag fick vackert sitta med nykter. Började jobba 18.00 i går kväll o slutade vid 03.30. Det gick mycket bättre än jag trodde det skulle göra. Hade tänkt mig kaos hela kvällen, men inte mer än 10 min, när växeln tog slut. helt otroligt. För oss var det som vilken vanlig lördag som helst. och jag är inte ångerfull att jag inte gick ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0