Steget in i "Livet på allvar"..

Jaha, då har man nu tagit det där stora steget från ungdomens lyckliga liv till "vuxenlivet" och som alla vuxna säger .. "nu börjar livet på allvar", de syftar då på efter studenten o alla roligheter.
Men sörru där har de fel, känner inte av det där riktigt än.

Okej jag har varit duktig och varit till arbetsförmedlingen o anmält mig arbetslös, vilket jag inte är.
Jobbar flitigt varje tis hela sommaren.. eller nejsch.. nu har jag jobbat två. det får räcka ! :P
vi får se hur det blir med den saken!
Jobbar ju lite då o då på nöjesfabriken även i sommar, så ska nog kunna klara mig :D
Känner inte riktigt att jag vill bli vuxen heller, inte kunna vara ute o göra precis vad jag vill.. slippa ta ansvar osv.
Nej tack, det där med det "riktiga" vuxen livet får nog vänta tills efter sommaren, för i sommar tänker jag leva livet.. som jag själv vill!
Känns som att det är dags med lite riktigt lov nu efter 12 år i skola faktids.

Men nu äre sov dags. hej svejs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0