Smarta Johanna tappar telefonen ..

Ja, väl inne på Arena slänger Calle mig hit och dit. Vilket jag då inte tänkte på, var att min mobiltelefon låg i fickan. Vilket inte var så smart av mig. För när jag sedan går på toa upptäcker jag att den är borta. Panik som jag får springer jag runt som en galning och letar efter den, ringer mamma så hon spärrar sim-kortet. (tänkte spärra mobilen, men ahde inget serienr på den, tur var väll det!)
Hittar dne verkligen ingenstans, är och frågar i alla barer, i garderoben och alla vänner. Ingen som sett den. Så går in till "lilla" dansgolvet, där det står en vakt o tänker att ajg har ju inget att förlora på att fråga honom, så jag gör det. Och jo visst sörru, han har hittat en sån mobil jag beskriver och lämna in i garderoben. Så jag rusar dit och beskriver den, säger pin koden och vad det är på displayen. + mycket viktigt att den ska vara avstängd.
Gissa om inte allt det stämde då? JOHO!! Jag var världesn lyckligaste människa, just då! Jag som aldrig har tur med nånting annars. Batteriluckan var det enda som var borta på telefonen, men det går ju köpa ny. Nackdelen nu är att batteriet ramlar ur, men inte hela världen. + att mitt abonemang är spärrat. Håller på som bara dne med comviq o krånglar för att få låsa upp det, och hoppas att ajg just precis har lyckats. det spörs så småning om!

Vill bara säga tusen tack till den vakt som lämnade in telefonen innan nån annan gäst hittat den. Det är tydligen meningen att jag ska ha lite tur i bland :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0