Spindeljakt

Kom precis på att ajg inte berättat om den hemska spindeljakten vi hade hemma hos Svärmor i tisdags.
Usch det var HEMSKT!
Aldrig i hela mitt liv sett en så stor och äcklig spindel, det var verkligen ingen vanlig källarspindel.
Den var inte svensk, det kan jag lova!

Vi satt o kolla på tv:n, när det kryper något svart på mattan ajg får syn på. Då säger jag jätte lugnt "Åh fy, kolla vilken stor spindel", direkt efter bryter paniken ut. Jag vägrar ta ned fötterna och Annicka får panik över hru vi ska få ut den så hon ringer Peter (som befann sig i norge), smart där :P
Slutade med att vi båda hoppade runt som två galningar helt skräck slagna. Mitt i allt kom Annicka på att hon måste ta kort på den, eftersom ingen annars skulle tro oss! Sen kom hon även på den brilljanta idén att spraya den med hårspray, vilket var smart, då det äckliga krypet blev klibbig och inte snabb alls. Vi flyttade runt ungefär hela vardagsrummet för att få tag i honom. Till slut var han död!
Det där vill ajg aldrig mer vara med om.
Usch och fy för spindlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0