Norge i massor..

Idag känns det som att jag inte ens vill ta ordet Norge i min mun. Började med att Therese ringde mig vid 08.30 i morse och sa att Malin, Persson, Bratt och två till som de åkte med tillbaka till Norge i går hade fått sladd på bilen och kört rakt in i en bergsvägg. Tack gode gud för änglavakten de hade, ingen av dem blev allvarligt skadade. Dock fick Malin åka in till sjukhuset i kongsvinger. Inga roliga nyheter alls.

Detta i sin tur innebar att jag inte alls blev på humör för att åka till dem o sova hos dem i natt för att gå på intervju i morgon. Mer om detta strax..

Älsklingen däremot var illa tvingad att bege sig av till oslo idag, eftersom han ska börja jobba där i 10 dagar i natt. Så det var bara bort till Annicka o byta bil och sen åkte han. Tomt som bara den här hemma nu. :(

Jag åkte till mormor och vi planerade resan till Norge i morgon till morgonen. Mamma och mormor beslutade sig för att följa med mig så jag skulle slippa åka själv. Kände mig rätt peppad att verkligen åka på intervjun.

Åke sne med min moster hem till Annicka igen och vi tog en promenad. Pratade om Norge och det kändes fortfarande jättebra. Lika peppad att åka även då.

Sen kommer jag hem, får världs panik över att åka på intervjun i morgon. det känns inte bra alls. Jag är sjuk, får åka tidigt till morgonen osv. Pratade med mamma och beslutade att jag inte åker i morgon. Ska ringa dem o be att få komma bort nästa vecka.
Sökte till samma ställe åt älsklingen idag, även jonna har sökt. Hoppas på att nån av dem ska hinna få svar tills dess också. För jag har bestämt mig att om de inte hör nått så struntar jag ev. i att åka över dit i sommar oh jobba även om jag får jobb. Det kommer i långa loppet inte löna sig för mig. Sen kommer jag vara ifrån älsklingen i 5 månader, vilket är en ganska lång tid tyvärr.

Så mitt beslut just nu över tt inte åka dit i morgon utan vänta känns förvånansvärt bra. Även om jag på nått sätt har mega ångest över att jag inte åker så överväger den braiga känslan faktids. Ska ju bara boka om tiden tills nästa vecka då jag känner att jag vet lite mer.

Så norge i min mun kommer inte hänga nått mer idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0