Vi har fått jobb och flyttar..?

Norge för hel slanten som gällde i går. Åkte i väg tidigt då älsklingen hade tid kl 10.00. Medans han var på intervju fick jag lalla runt själv i Jessheim. Oslos svar på Kil. Det var verkligen inte mycket att hänga i julgranen. Hann självklart med lite shopping när älsklingen var på intervju. Blev ett par mjukisar o två t-shirtar :)

Sen var det dags för min egen allra första intervju. Det gick bra, och var inte lika farligt som jag tänkt mig. Hon som intervjua mig var världens trevligaste o tg bra hand om lilla nervösa Johanna. Gör snäll människa!

Detta innebär alltså att vi båda ev. fått jobb i Norge. Älsklingen är säkrad sitt jobb, och får börja direkt när han vill. Själv måste jag bara fixa lite papper, personnr o sånt + en intervju till ute på Gardemoen. När det är avklarat ska allt vara lart och vi kan börja jobba.

Detta innebär att det inte blir sommarjobb som vi tänkt, utan för en längre tid. Jag ska alltså riva upp mitt liv i Karlstad och börja om på "nytt". Riktigt nytt blir det inte då många av mina vänner redan bor o jobbar i Norge dit vi ska. Är blandade känslor just nu! Men än så länge är ingenting klart. Jag har inte riktigt fått jobbet och älsklingen har inte tackat ja fullt ut. Men som planerna ser ut nu så bor vi alltså enbart kvar i Karlstad ca 1-2 månader till, sen tar vi vårat pick o pack o flyr landet..

Efter intervjuerna åkte vi itll IKEA Furuset så jag fick se vart älsklingen jobbar när han är i Oslo. Blev lite inhandlat där med, kuddfodral, en kudde o lakan. Försökte få med mig en bänk till hallen, men den gubben gick inte. Åkte sne vidare hem till älsklingens pappa o spela lite tv-spel i väntan på Billy. Sen blev det som vanligt en Kyllingkebab som jag älskar! Fotbollen kollade de på en väng medans jag sov o sne blev det hemåtfärd..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0