Julafton 2007

Hade en riktigt perfekt julafton. Överraskning efter överraskning fick vi :D Jag kan inte påstå att jag klagade..

Började med att åka och tända ljus hos morfar och farfar, sen skjutsade jag älsklingen till han familj och rullade ned til moster sen. Väntade in resten av släkten och när de kom så blev det mat. Åh vad gott dte var med julmat och nu i efterhand ångrar man att man inte tog mer :P Haha

Sen kom överraskning nr 1. Jag och Ida stod ute på altan och rökte när det lät som att nån knackade på dörren så jag sa det till henne, men till svar får jag "Äsch då, bara nån som drog träskorna i väggen", tänkte ingenting mer på det utan gick in, möter mamma som säger "johanna, pappa är här", varpå jag skrattar och tycker hon skojar med mig.. Till min stora förvåning ser och hör jag att Pappa faktids var där. Han stod i hallen när jag kom. Tror jag var lyckligast av alla då, en jul med både mamma och pappa var hundra årsedan! Snacka om att jag blev som ett barn på nytt .. igen. Blev så himlans glad. Pappa har allt sina egna idéer för sig. Fast dte är det som är så charmigt med honom. Tack pappa för att du gjorde min jul helt underbar :D

Sen blev det lite Kalle och vi inväntade min stora kusin med familj. Efter massa tölande och babblande kom de tillslut och vi orkade knappt vänta längre med julklappar så vi delade ut dem. Men innan kom överraskning nr 2, min kusin och killen hade förlovat sig på julaftons morgonen :D Gratis Grattis! Övriga släkten har bara gått och väntat på de..

Även i år tog det ca 2h och dela ut alla klappar, trots att vi hade mycket mindre klappar i år, än övriga år. Det här med att öpnna ett och ett paket slutade vi med ganska snabbt iår, ingen som orkade sitta och vänta :P
Jag fick allt jag ville ha och massa mer, presentkort, en hallonrosa resväska, berlock till mitt pandora armband, pengar, glas, sängkläder, Gucci parfym och en massa mer. men var extra roligt att dela ut klappar iår, eftersom älsklingen för en gångs skull kom ned till min släkt under tiden :)

Sen var det dags för efterätt. Chokladpudding blev det och mormor hade gömt en mandel i en av dem. Självklart fick pappa den, vem annars? Turgubben nr 1 är vad han är. 2 triss lotter fick han som jag och brorsan fick, dokc ingen vinst.. vad trodde vi? ;P

När klockan närmade sig 19.30 tröttnade jag och älsklingen på allt folk och begav oss upp till Annicka och Peter där det var betydligt lugnare. Skönt för min del som alltid har massa människor runt mig på julen, fast det är iofs. så jag vill ha det! Blev massa klapputdelning där också.. självklart! Presentkort och berlock till armbandet. Perfekta saker.
Fick äntligen då min julklapp älsklingen, en bärbar dator blev det :D Dock ingen rosa, men den här är minst lika fin. Tack så hemskt mycket älskling, du är underbar! Trodde faktids inte jag skulle få en, trodde han hade kommit på nått annat åt mig..

Var kul att se hans min när han fick sin julklapp. Ett Nintendo Wii, med extra kontroller och spel var vad han fick av mig. han verkar jäkligt nöjd i allafall eftersom han spelar konstant :P

Avslutade julafton med att spela seplet Annicka och peter fick av oss. Skit kul verkligen. Extra roligt att jag och älsklingen vann så klart.. haha. Satt sen och pilla med våra julklappar allihop nöjda och belåtna. So kvar där med kissen på armen, inte fel alls..

Så kan amn väll komma ihåg Julen 2007. En riktigt perfekt julafton, kunde inte blivit bättre.. inte för min del ialla fall!


     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0