Lucia

Det är alltid denna dagen jag börjar på julkänslor. När Lucia firas, då är det liksom jul :) Vaknade vid 5 första gången i morse av att Rocco kom in igen och skulle ligga på migg ansikte typ, men till slut (och tack för det) dög även armen..
Sen ringde klockan 06.25, bara kravla sig ur sängen för att smyga ned, samtidigt som jag försökte att inte väcka resten av huset, och kolla på Lucia morgon. Dock lär jag mig aldrig att man bara blir besviken varje år, det är faktids ingenting att se, men det är ändå mysigt och hör till Julen.

Gick till min gamla grundskola med kusiner osv och kollade på min kusins luciatåg (bild kommer i möra). endast därför att hon sjöng solo, så duktigt så. Det innebar att det kom ytterligare julkänslor. Älskar skolans julsånger, det är verkligen jul för mig!
Var kul att träffa en del gamla lärare också, inte sett dem sen vi gick ur nian typ, vilket ändå är 4,5 år sedan.

                                                             
Gick hem igen, eller till Annicka, plocka ihop mina och älsklingens grejer och åkte ned till moster för fika med resten av högen. mormors lussebullar var grymt goda även idag. Även Ingelas pepparkakor :) Emelie den lilla stackaren fick puré, som inte varken lukta eller såg gott ut. Knappast när hon fick det heller..

Blev en sväng på stan med Ida och Fia också. Skulle bara med en sväng för att fördriva tiden. Men ack så fel jag tog mig, slutade med att jag kom därifrån med 3 tröjor, ett par skor and som glitter till mgi och Sofia på jöbbe, tänkte vi skulle vara lite "Luci-iga" iallafall :D

Nu ska jag bara slänga i mig sista maten sen åker jag bort till jobbet och förbereder lite, har inte så mycket annat för mig.

Förövrigt känns det riktitg skönt att inte ha varit på Body Pumpen idag... orkade verkligen inte byta om och åka dit. Tack för det säger jag på lördags då jag kommer kunna jobba som en normal människa utan träningsvärk, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0