Beslutet

Det beslutet jag och älsklingen tog förra helgen då han var hemma innebar följande: Vi flyttar inte till Norge. Har varit en himlans velande fram och tillbaka ang detta med Norge. Vi hade ju båda fått en varsin heltidstjänst och skulle börja i morgon. Men då det inte kändes bra för någon av oss med varken flytt, dubbelhyror eller nånting så beslutade vi tillsammans att vi stannar kvar här hemma. Det är jag väldigt glad över nu, det känns hur bra som helst. Dock står jag utan ena sommarjobbet i sommar nu då jag har ring och sagt att jag inte kommer tillbaka mer, men det känns bra även det.

Trodde inte att det skulle släppa så mycket setnar från hjärtat som det gjorde då vi beslutade oss. Tack till våra Familjer som stöttar vårat beslut mer eller mindre. De förstår oss varför vi beslutat oss för detta.

Visst känns det dumt att tacka nej till en heltidstjänst, men det överväger mycket mer att vi båda mår bra och gör det vi vill. Vi har ju trots allt hela livet fram för oss. Norge finns kvar i höst om inte annat, det har vi i tanken.

Nu ska vi bara njuta av sommaren och varandra i sommar det lilla vi kan. Men först ska älsklingen jobba klart i Norge med IKEA, vilket innebär att jag kommer vara själv en hel del i sommar förmodligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0