Inte min dag - Låt bli min cykel idiot!!

Ja jag cyklade ju från Timmys till jobbet igår, vilket är en strecka på kanske max 5 minuter. Kom dit och tvärnitade på rullgruset.. Gick o kände på dörren att det var låst, ringde då de kom o öppnade. Gjorde i ordning det lilla jag kunde och lallade sedan runt där inne en stund. Kl 18 öppnade vi och ajg höll mig mesta dels inne pga at det var lite kyligare väder i går än typ förra lördagen då jag satt ute med vakterna flera timmar från det att ajg började..

Iallafall så klockan 20 kommer anna, och jag är lagomt godis sugen, så jag ebjuder mig att ta cykeln bort till Haga hallen 500m bort o köpa godis. Tar fram plånboken och går ut..
"GAHHHHHnån jävla idiot har snott min cykel!!" var den enda jag fick ur mig! Min cykel var borta. Paniiiik, min älskade 18 års present fanns inte där längre. Alla trodde jag skämtade att jag inte ahde cyklat eller inte stället den där, Men det var ju bara min cykel som stod där när jag började. Sur som en citron gick jag in tillbaka o ringde mamma.. stöldanmäla var det första ajg tänkte på.. Tur i oturen har jag tydligen papprena på cykeln här hemma och inte hos mamma, så det skulle få vänta tils i natt när jag kom hem.
Gick i alla fall bort till Haga hallen o köpte godis, tänkte at ajg går på en liten cykeljakt samtidigt eftersom det var så lugnt ändå. Men dock utan resultat. Väldans besviken plågar jag mig igenom kvällen ihopp om att nån dum jävel kanske tar cykeln tillbaka till jobbet på natten, ändå miljarder cyklar utanför på kvällen.

Tog mig en liten paus när det var lugnt, gick ut och kollade igen. Självklart kryllar det av sånna cyklar jag har, eller liknande i allafall. Jag som knappt sett en enda sån på 2 år. Dock var ingen min. Nu tyckte jag rktigt synd om mig.. min cykel är guld värd på sommaren då bilen inte alls är min grej på sommaren.

Aja jobbade klart passet och var fortfarande väldigt besviken. Tråkigt att inte folk kan låta andras grejer vara. Gick o svor över dem som snott den, och blev mer och mer osäker på at ajg verkligen låste den. men jag evt att låsningen går av bara farten numera och att ajg aldrig skulle glömma det.

När vi väl slutat tvingade jag älsklingen att komma in till stan för en ytterligare cykeljakt med mig. Dock utan resultat nu heller, så älsklingen tyckte vi skulle åka o kolla i området vid jobbet. Sagt o gjort åkte vi dit. Kollade igenom 2 gator tills jag ber älsklingen stanna o säger att jag bara ska kolla i ett cykelställ vid ett hyreshus. "Men nej älskling, tror du någon är så dum o ställer den utanför?" frågar Dreas mig. nja tänkte jag, men va fan man vet aldrig.
Vad tror ni inte står där? MIN CYKEL!! Jag hade precis berättat för Dreas hur den såg ut i sadeln och fram till utan lampa osv. I ren glädje började jag nästan grina o stod o skutta. Självklart var den låst och provade nykeln.. WIIIIEEHOOO! Blev så himlans lycklig, jag älskar min cykel ju!!

Så jävla tråkigt när inte folk kan hålla händerna från saker som inte är deras. Sen blir jag extra förbannad när det är nån som jävlas med att flytta upp den en gata. Kan dock inte vara nån jag känner då ingen visste att jag cyklade till jobbet, ingen där när jag kom. Skulle vara jäkligt kul att kolla övervakningsbanden o se vem det var, bara för att. Hoppas den personen blev mäkta snopen när han elle rhon vaknar idag och den inte står där.. vad personen nu skulle med min låsta cykel till. Så idag har jag varit duktig och satt fast bygellåset. Nu ska min cykel förbli min. Punkt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0