Hej då till Svenska Kyrkan

Idag ska jag lämna in papper till Svenska Kyrkan, eller rättare sagt våran egen församlig här som vi tillhör, att vi vill gå ur. Både jag och älsklingen går ur. Känns som att det finns ingen anledning att vara kvar, bara onödiga pengar vi betalar in till dem som vi kan göra annat för.

Visst vi får nu inte gifta oss i kyrkan om det nu skulle bli så, men det finns så många andra fina ställen. eller får och får, inte kostnats fritt iallafall, om jag förståt det hela rätt.
Min begravning en gång i tiden blir dyrare osv osv. Smällar man får ta när man kommer till dessa stadier i livet.

Känns som ett bra beslut, inte världens grej så. Det är ju trots allt bara att gå med igen om vi skulle vilja..

Kommentarer
Postat av: Mattias

Trist att höra! Att överge kyrkan är att överge ett stort stycke svensk kultur. Konst och musik, arkitektur och litteratur.

2007-10-18 @ 14:11:11
Postat av: Johanna

Marrias: Ja så kanske en del tycker, andra inte.. Känner inte riktigt att kyrkan gör mig nån nytta.

2007-10-21 @ 12:53:41
URL: http://johannadali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0