Kråkguldet och tårtan

Åh, när vi stod och kollade på Emelies dop present ser jag rakt framför mig att filmerna Kullamannen och Kråkguldet ligger. Som jag har försökt komma på vad den sist nämnda filmen heter. Sågd en på julafton för säkert 13 år sedan och har inte kommit på vad den heter. Kullamannen visste jag att ajg stet men dte var inte den. Blev mer eller mindre överlycklig över att hitta den på dvd så den var jag bara tvungen att köpa. Ville ha kullamannen också, men är inte så engagerad i att sitta och kolla på 3h och 13 min svart-vit film.

Sen hittade jag till min egen glädje Tååååårtan. Som jag och mina kusiner säger. Åh, vi satt som klistrade framför tv:n när vi var små och de visade Tårtan. Hur bra som helst och så finns den på film, rakt framför nästan på mgi. Jippie sa jag ohc var bara tvungen att köpa den med.

Så ni kan ju tänka er vad ajg ska roa mig med i kväll :D
Tänkte även ta med filmerna till sthlm då vi kan ligga o se på dem på kvällarna. Lina och Ida kommer smälla av när de får se tårtan Dvd:n.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0