Jag fick jobbet!!

Ni hörde rätt Jag fick jobbet!!

Var på den andra intervjun i morse klockan 10.00. Tog inte lång stund förens chefen sa att de ville ha mig där och jag får tjänsten om jag vill. Fick dock lite mer klarhet i det hela idag, och det rör sig om sommarjobb och ingenting kan lovas eller bestämmas inför hösten.

Så nu sitter jag här och funderar, och har gjort sen i morse hur i helvete jag ska göra? Har rådfrågat älsklingen, svärmor, mamma, pappa osv. Och alla säger olika saker. Då blir det mycket lättare. Pappa skulle tänka åt mig tills i morgon, söt han.

Grejen är ju den att jag verkligen, verkligen, verkligen vill ha tjänsten. Men det innebär att jag säger upp mig från en fast 50% tjänst, som mycket väl i höst kan bli mer, för att sommarjobba på nya stället. Visst får minst 80% i sommar men ändå, hur blir det i höst? Ska jag då behöva börja om på ruta ett och söka nytt jobb om de då inte kan ge mig nånting. Kommer aldrig orka med det, med tanke på allt vi vill göra här hemma och köpa bilen. Måste då lägga alla sånna idér på hyllan om de inte kan erbjuda mig mer.

Vill ju även börja plugga till hösten och ska söka in den linjen nu i veckan. Det perfekta vore att veta att jag säkert kommer in på den linjen, då skulle jag nappa på "nya jobbet" direkt, för då spelar det ju ingen roll. Då vet jag ju vad jag ska göra i höst. Varför kan man inte få veta det nu direkt på en gång?  Det vore det absolut bästa!

Känner mig faktiskt rätt vuxen som inte hoppar på det nya direkt utan verkligen tänker igenom både för och nackdelarna. Men det är mesta dels detta med att det inte finns nån garanti för hur mycket jobb det blir i höst som gör att jag tvekar. Orkar verkligen inte gå hemma och inte göra ånting medans alla andra jobbar. Och inte tjäna några pengar och kunna leva, hur surt är inte det?

Har ju någorlunda beslutat mig för att sluta på Nöjes. Finns de som verkligen vill jobba där, som jag verkligen ville de 2 första åren, och då är det bättre de får jobba än jag. Nu över sommaren blir det en paus iallafall sne får jag se hur motiverad jag är i höst. Det är ju ändå ett rätt skönt jobb.

Nej kommer ingen stans här genom att skriva av mig allt. Får nog sätta mig med en ny lista för och nackdelar. Ska ju trots allt höra av mig till Butikschefen i morgon. Gahh.. imorgon!

Snälla kan ingen bara fatta ett beslut åt mig nu? Pappa..?

Kommentarer
Postat av: tess

Så vRT ska du jobba då?

2008-04-22 @ 23:31:50
URL: http://tuzze.blogg.se
Postat av: Emma

hoppas du kom fram till något nu! det kommer bli bra hur du än gör vet du;)

2008-04-23 @ 10:33:27
URL: http://emmpaulina.blogg.se
Postat av: pamp

Å, grattis vännen! kul!

Jag vet att vad du än bestämmer dig för kommer det bli bäst i slutändan. Så är det alltid!

2008-04-24 @ 21:16:50
URL: http://www.pampp.blogg.se
Postat av: Johanna

Pamp o Emma: Ja dte blir nog det, det spörs :D

2008-04-30 @ 11:06:06
URL: http://johannadali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0