Roadtrip

Mamma ringde i morse och frågade om jag ville med på en liten roadtrip till världs metropolen Kristinehamn. Visst, upp ur sängen in i duschen och iväg. Hann med en snabbis till Axfood och jobbet innan, slipper förmodligen jobba när det är vårruset, snälla Robert tar min tid.

Iväg mot Kristinehamn och in med bilen på besiktning. Gick ju fin fint, och vi fick oss ett rejält skratt. Begav oss in till "centrum" och blir besvikna av att det kryllade av endast 20 minuters parkeringar. Till slut lite längre bort fann vi en annan. Men vi insåg snabbt varför det endast var 20 min. Visst vi har varit där förr bägge två, men ingen kom ihåg det som SÅ litet..
Gick igenom "shopping gatan" på 5 minuter, men lyckades komma därifrån med en sommarklänning och en kjol. Mamma fick med sig en kavaj.
Blev matdags och torg grillen fick bli våran vän. Men de tog inte kort så vi funderade på att åka därifrån, men jag fick så dåligt samvete så det gick ju inte. Dock blev ingen av oss nöjda med maten, kräsna oss.
Avslutade vår lilla resa med att bege oss hem till Karlstad för att få oss en varsin mjukglass med chokladdopp. mumsigt som bara den..

Haft en riktigt mysig dag med mamma, och vi har iprinsip inte gjort annat än klagat på k-hamn och skrattat :P Glad att jag följde med, haha! Thanks mammi! :)


image430



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0