En annorlunda roadtrip

En heldag med Jonna har spenderats. Mycket trevlig sådan. Började dagen med att slänga på oss skrillerna och ut på isen som värsta proffen. Piruetter hit och di, snö sprutande vid bromsning osv. Sjukt duktiga. (eller så läser ni mellan raderna, bambi på hal is) Men nog lyckades vi hålla oss uppe i 45 minuter innan fötterna sa ifrån rejält. Och då hade vi faktiskt hunnit med att visa vad vi gick för. En aning besviken att jag var den enda som hamnade på isen bara.. Men kul annars. Hela isen för oss själva men envisades med att åka i mitten.


Det skall tilläggas att jag inte stått på skriller sen jag var typ 10år :P

Vidare hem för en dusch och sne plockade nu jag upp jonna för att bege oss ut på en roadtrip som började fint. GPS:en ville inte fungera, men läskunniga som vi är tänkte vi "fan det går ändå". så ut på vägen begav vi oss. Gick fin med en miss i örebro bara, men det ordnade vi upp och vi kom nästan fram till vårat mål.. Vingåker. En god måltid (efter att fått veta att det inte finns varken MC eller BK) rullade vi glada ned till slutdestinationen. På vägen hann vi med hela vinåker centrum, för det var där vi åt. Ett SOS garage med en brandbil och en ambuland fanns där också. OM vi skrattade!

  

Nu tänker ni vad i helvete gjorde vi i vingåker? En ny jacka skulle inhandlas och när den är möe billigare var de värt 30 mil tur och retur (plus felåkningar) i slutändan. In och shoppa och kom glad ut ägare av en grön Goose jacka.
Ett as garv vid provande av jackan då jag slängde iväg en plopp utan mening gjorde mig totalt knall röd i facet, men den bjuder jag på :P



Lovade att ringa farmor när jag kollat klart så sagt och gjort tar jag fram mobilen för att ringa.. men den såg ut som så här (bild nedan). VAD I HELVETE?? Ytterligare en skratt attack som hette duga!


Hur i helvete kan en mobil spegelvända sig? Aldrig sett något sånt, men det var underhållande. Haha!

  

Lallade vidare till två andra outlets med proslin och skor, men fann inget av värde så vi åkte istället hemåt. Det gick kanoners tills vi kom till Örebro. Där säger Jonna nånting i stil med att "när de varit på IKEA brukar de minsann åka över en bro". Ja ja, tänkte jag och körde vidare eftersom jag vet att jag åkt den vägen 100 ggr till och från papa och kan den utantill! Gissa vem som hade fel? Får lite små panik när jag ser det står Stockholm och Arboga på skyltarna. Erkänner mitt lilla fel för Jonna och det var bara att vända efter att ha åkt fel i ca 2,5mil. Attack nr 100 på dagen kom. Blev så full i tankar när musiken skruvades upp att jag totalt glömde bort att följa skyltarna..

Det här är ju bara en bråkdel av allt som hänt idag. Riktigt kul har vi iallafall haft. Tack Jonna för idag, får vi göra om :)

Vi avslutade dagen med ett stopp hemma hos Emma för lite kvällsmys med Desperata Hemmafruar och massa tölande.
Nu blir det nya PB med mannen som jag inte sett sen i söndag (om man bortser från inatt).

God natt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

va kosta jackan där ?

2008-12-10 @ 18:12:32
Postat av: pamp

men johanna dali, om jag inte minns fel så har jag för mig att du sagt att du aaaldrig skulle sätta på dig en goose jacka, ever ;-) hahaha! ;P;P har du lagt det på is nu eller? ;P rolig du. bra annars? puss

2008-12-10 @ 22:12:18
URL: http://pampp.blogg.se/
Postat av: Johanna

Anonym: Inte riktigt 4000:-

2008-12-11 @ 09:14:25
URL: http://johannadali.blogg.se/
Postat av: Johanna

Pamp: Haha det är sant, så länge vi gick på tingvalla. Men nu vill jag ha en tjock jacka och då är den ju perfa :) Så ja det fick jag väll äta upp då :P

Det är bara fint.. sj då? Måste ses snart! Puss

2008-12-11 @ 09:16:10
URL: http://johannadali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0