Working baby

Mobilen ringde 08.20 i morse, lagomt törtt och grinig svarade jag ungefär: "ah, hallåååå?" ihopp om att det var mamma. Icke så fel jag hade! Självklart eftersom jag tänkte sova ut efter helgen, var det jobbet som ringde. Sjuk personal och johanna fick hoppa in. Så blev jobb mellan 09-16 idag, och jag som skulle ordna och dola med en massa viktiga saker. Typiskt, men skönt nu efteråt.
Fick mig även en tid på fredag, så ska jobba 7 dagar i rad, och de 3 sista blir det dubbel jobbande förmodligen.

Skönt att jag är ledig nu onsdag och torsdag iallafall. Måste få lite vettiga saker utförda, så som nödvändiga telefon samtal tex. Lämna bilen idag, eller mamma var snll och gjorde det i morse, så hoppas på att få den tillbaka inom kort också.

Fick förövrigt en trevlig present i fredags, nämligen räkningen på självrisken sne jag backade på en bil jävel. Så där ryker 2000:- på absolut ingenting, känns lite surt.

Älsklingen hämtade mig snällt efter jobbet och direkt hem och duscha. Tyckte jag varit så duktig och jobbat så bra i helgen + en extra dag idag, sne att det blir så mycket till veckan. Därför åkte jag ut till Bergvik och införskaffade mig ett par nya jeans. Det var jag mer än värd! Speciellt eftersom jag igår satt och tänkte göra en BIG beställning från HM, som jag faktids raderade när jag kom till kassan :P

Nu är det Gynning på teven, kul att se bilder från Israel. 16 år sedan i år vi va där och hälsade på släkten, och jag vill verkligen tillbaka, extra mycket när man ser bilder från ställen vi varit på. Åh, får sånna minnen, trots att jag inte minns värst mycket. Men minns speciellt mina nya neon gula strumpor och mina nya tennis skor, vita och rosa. Den guldiga kupolen fick dock inget besök av oss, då pappa inbillade sig att nån skulle sno våra skor medans vi befann oss där inne :P haha

image327
Som 5-åring var den där muren och den guldiga kupolen gigantiskt stora, min lilla lapp försvann förmodligen nånstans i en springa. Undrar vad det stod på den?

Soffan får bli min bästa vän resten av kvällen, ska snart sova ändå tänkte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0