Blogg kopiering

Varför bloggar man om man ändå ska kopiera vart och varannat inlägg från någon annan? Har man alltså så dålig fantasi så kan man lika gärna skita i att skriva ett inlägg just då eller den dagen. Förstår inte, vill inte folk ha sina bloggar och vara unika? Modebloggarna skriver om exakt samma saker, mode och kändisar det är så de får sina läsare. Fine de skriver om samma saker men ändå med sina egna ord.

Jag och Emma disskuterade bloggar i Lördags, och vi kom fram till samma sak, om vi nu jämför två av sveriges största bloggar. Självklart pratar jag om Kenza och Blondinbella.

Kenza
gillar vi båda två för att hon är så himla söt och verkar riktigt skön för sin ålder. Hon tjänar läsare på att hon är sig själv och inte för mer. Hon skriver om egna saker och inte bara senaste inom mode världen m.m.

Blondinbella "hatar" vi båda. Hatar är väldigt fel ord, för jag känner henne inte. Men är ändå rätt imponerad av att en sån ung tjej kan provocera så jäkla mycket folk som hon faktiskt gör. Hon vet verkligen hur hon ska gå tillväga, även om jag tror mycket kommer fårn hennes s.k "bloggcoach". Hon får nog dock lite bättre tips från coachen än de i parlamentet :P Nej, skämtåsido.

Det jag ville komma fram till är att har man en blogg så ska man fan blogga utifrån sig själv och ingenting annat. Hur skulle det se ut om vi alla började kopiera texter från varandra. Jo, alla skulle skriva samma sak och hur kul r det att läsa sånt? Nej fan ta tag i livet om ni ska blogga och testa plippa själv på tangentbordet istället för att sno rakt över.

Jag har min blogg mer som en dagbok, och det var det som jag tänkte mig från början. Visst den är offentlig, men jag passar mig vad jag skriver i den också. Skriver inte mina innersta hemligheter tex. och jag skriver inte ut adressen överallt. Nej jag är inte dum, bara googla på mitt namn så kommer dne pp, men ändå. Folk som hittar dne hittar dne och ingenting mer med det. De är så välkomna att läsa och kommentera - För det är mina åsikter och mina ord, ingen annans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0