Ta det lugnt!!

Har nu varit ledig i dagarna två. På dessa två dagar har jag insett att jag alltid vill ha min nästa dag planerad på kvällen innan så jag vet exakt vad jag ska göra typ. Jag har verkligen haft svårt att bara vara hemma en ledig dag och göra ingenting, kan vara hos andra men inte hemma. Försöker komma på nånting att göra jämt. Är och känner mig stressad så fort jag är ledig för att jag vill hinna med så mycket som möjligt och träffa alla nära och kära samt träna.
När ska jag lära mig att bara ta dagen som den kommer, ta det lugnt och göra det som faller mig in? Hur svårt kan det vara? Egentligen förstår jag inte varför jag stressar så mycket och försöker hinna med, finns ingen anledning!

Tänk en dag med lång sovmorgon, sen bara kunna ligga i soffan utan att göra nånting på hela dagen. Jag var hur bra som helst på det förr, men sne man började jobba finns inte den ron i min kropp.
Jag längtar tills jag blir ledig en dag och regnet bara öser ned (och förhoppningsvis inte nån träning den dagen!), det vore underbart. Att jag ska behöva bli sjuk innan jag inser att jag måste vara ned lite.. men inte ens förra veckan när jag var krasslig orkade jag. Förmodligen måste jag börja tänka mig för nu annars vet jag inte hur det här kommer gå..

En liten tankeställare till mig själv bara!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0