Kollektiva Bussar

Idag insåg ajg precis varför jag hatar att åka buss. Hela bussen är full med tomma platser, men ala måste sätta sig nära mig. Gubben framför hostade som bara den och luktade äckel. Den unga tjejen och hennes förmodligen 15-åriga pojkvän kunde inte hålla käfften. Han hade ju faktiskt insett att han hade fått skägg.. så menar jag ett hårstrå, knappast mer. Man måste ha lösa pengar.. de tar inte kort eller som i Stockholm där man kan betala i mobilen, eller iallafall med remsa som alltid finns. De har ändar nr sen jag senast åkte, vad hände med nr 13 liksom? Jag kan knappt heller läsa en tabell, men där var turen på min sida.. bussen stod framme när jag kom. tack Linda för att du sa vilket nr jag skulle med iaf. :P

Ser inte en enda fördel med att åka buss faktiskt, men det finns väll.. Nej har verkligen insett varför jag åker så sällan som jag gör. Är det 4ggr per år så är det fan inte mer. Tacka vet jag egen bil, körkort, bra vänner eller en mamma med egen Taxi ;)



Bilden är lånad av VEÄFF

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack så mkt gumman :D jaa de klart vi gör! då måste vi ses ja ;) hihi. pusspusss

2009-05-07 @ 23:34:03
URL: http://jonnaericson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0