Liseberg 090522

Vilken toppen dag vi hade igår. Startade med ösregn när jag plockade upp Stephanie och Sofia. Men hoppet är ju det sista som lämna oss (efter själen) så vi åkte ned mot Götet. ett stopp i Mellerud där det fortfarande regnade.. de båda kollegorna köpte sig gummistövlar, alltid bra att ha. Frukost i bilen och iväg igen.. Smarta Jag kläcker efter en stund om regnet -" Det är nog bara Lokalt!", varav jag får ett svar -"Jo, det har ju bara regnat de sista 15 milen." Herregud vad vi skrattade.. tänkte inte så långt innan jag sa de.
Väl famme i Gbg körde vi självklart fel, men regnet det öste ned. Kom långt ut och stannade för at fråga vägen. Tillbaka in till Götet kom vi och vips så slutade regnet. Vi tajmade precis..
Iväg och åkte som små barn, allt vi bara kunde. den ena skrek värre än den andra. Men oj så ul. Eftersom vi ala tre fullkomligt älskar att åla karuseller, dock var den nya Hanghai, en besvikelse. Vi missade inte en enda karusell av de vi ville åka, alltså alla stora. Jag skulle filma när vi satt längst fram i Balder tills jag hör - "Kamera i vagn ett!" Jaha, då var det bara att lägga den ifrån sig. Skit också!
När vi sedan packade oss in i bilen för att åka hem när Liseberg stängde kom regnet igen. Vi hade sånn tur med vädret, soligt med en del blåst, men vi slapp iallafall regnet, underbart!
Fick stanna en och fyra gånger på vägen hem för att inte somna, men som sagt heller det än ner i diket då. Jag somnade rätt skönt i natt väl hemma :)

Hänt hur mkt kul som helst men kan inte skriva allt för då slutar det aldrig. Var en riktigt toppen dag! Tack till Stephanie och Sofia!


Absolut en av mina Topp 3!!


Jag överlevde, blev ingen fullpott där inte.. lika läskig varje gång. Sitta 60m upp i luften på ett berg känns i magen.


Han satt där själv i sin ensamhet söten..


Lyckliga Kollegor!! :D
 

Gubben var söt samt ett misslyckat försök att ta bild på hopp :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0