Den stora resa

Jag har följt Den stora resan nu i 8 veckor både på svt och svtplay. Vilket härligt program. Jag har både skrattat som en dåre och gråtit floder till den. Tänk att få chansen som dessa tre familjer att åka iväg så där lång hemifrån, inte veta vart, inte kunna språket men ändå klarar de sig så bra tillsammans med en annan stam i ett helt annat land i tre veckor.
Jag är frukstansvärt imponerad av dem och riktigt avundsjuk. Hade nån frågat mig hade jag aldrig någonsin kunnat tacka nej. Tänk vilken erfarenhet resten av livet. man får ju en helt annan syn på livet.

Kan bara utgå från mig själv och egna erfarenheter av de utbytesresor jag varit på i yngre åren. Lärt mig massvis om mig själv under dessa resor, och om andra kulturer m.m. Men dte är ju inte en si närheten av någonting sådant som Den stora resan. All creed till de familjer som ställer uppp.. beundrar dem verkligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0