CTG Kontroll

Åter en dag som passerat. Tog en promenad hem till mamma för att hämta Elton sen vidare till Svärmor och P för att mata kissen, men de var redan hemma. Vilade och busade på baksidan en stun innan vi kom på idén att åka ut och bada, så blev det aldrig.

På vägen hem slog det mig, och jag sa till A att jag inte kännt nån rörelse i magen sedan igår kväll, men inte tänkt på det. Han, och jag själv, blev lite orolig och jag ringde mamma. Stränga order att ringa Förlossningen, sagt och gjort så tyckte BM vi skulle komma upp även om bebis kan bli lugnare i slutet. Men de ville vara på den säkra sidan. Jaha, bara ringa upp mamma och Svärmor för att tala om läget. Inget nån av dem ville höra, trots att det troligen inte var nånting.

Hem och jag bara var tvungen att duscha, A tyckte det kunde kvitta men icke, samt hämta journal och väskan, vi visste ju inte om vi ev. var tvugna att stanna. Lämna Elton till mamma och upp till förlossningen. Självklart får vi stanna flera gånger vid järnväg och rödljus innan vi kommer fram, och då, då ville lill*n röra sig. Hur typsikt men underbart skönt? Åkte iallafall upp och BM sa att det är precs så det altid är. Blev påkopplad en CTG-maskin för att kolla så allt var ok. En trycksak för att trycka varje gång jag kände en spark, samt resorband med nån typ av sändare under på magen, och där fick vi ligga i ca 15 min innan BM kom tillbaka och sa att det såg helt okej ut och vi kunde åka hem igen men var hjärtligt välkomna tillbaka :)
Det kändes sjukt skönt att få bekräftat att allt var ok. En något lättad mamma och Svärmor när vi pratades vid efteråt.

Nu sitter vi lugna och trygga hemma i soffan. Båda skrattar lite gott åt att vi säkert kommer få åka in i natt pga detta. Men som sagt vi fortsätter att v ä n t a !


Kommentarer
Postat av: Melanie

Åh vad skönt att det gick bra! Förstår att ni blev oroliga, och det är ju alltid bättre att ringa en gång för mycket och kolla upp! Vilken lättnad för er! Ja, nu börjar det bli segt - plus 8 för oss idag och vi ska till bm om 2 timmar som sagt, får se vad hon säger. Förmodligen inte mycket, bara att fortsätta vänta på våra stöniga bebisar;-)

2010-08-02 @ 06:57:30
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0