Vattenavgång?

Gahh, jag kissade ner mig! Precis så kändes det när jag kom innanför dörren väl hemma förut. Det forsade inte utan "sipprade" om man kan säga så. Fick lite små panik och precis då kom Jonna. Vad gör jag? Ringer mamma, ska det kännas så här? Ringer förlossningen som frågar massa och ber oss avvakta för var det vattnet som gick skulle värkarna sätta igång självmant inom inte allt för lång tid. Skulle återkomma vid 22-tiden.
Jaha, ringer mamma igen, Älsklingen som fick lite små panik ute på golfbanan men inte fick åka hem och slutligen Svärmor. Så visste de hur läget var.

Gjorde som jag blev ombedd från förlossningen för attt se om de kom mer vatten. Sen var det bara vänta. Ringde tillbaka vid 22, inga värkar och ansåg inte att det kommit direkt nånting mer. Avvakta och se under natten. Annars ring Spec. mödravården 08.00 till morgonen blev svaret. Skönt, då jag trodde vi skulle behöva komma in på kontroll redan ikväll och är hellre hemma så länge vi bara kan eftersom jag inte är ett jättefan av sjukhus. A kom hem något mer uppspelt än vanligt. Om det berodde på mig/bebis eller vinst i golfen vet jag inte :P

Nu är det bara vänta, vänta, vänta igen som gäller. Inget glädjande besked för nån av oss. Mest besvikna blev nog både mamma och Svärmor när jag ringde dem, men tyvärr. Imorogn får vi komma på kontroll iallafall som de verkar, om inget hänt tills dess, för att se om det var vattnet heller något annat.

Hursom är det fullt liv i magen och det känns att det är nånting som inte brukar hända som är igång. Skönt! Vi hoppas på att det sätter igång inatt.

Kommentarer
Postat av: Emma

men röven va spännande!! :D hihihii nu äre fett nära johanna.

2010-08-05 @ 00:53:18
Postat av: Jessica

hoppas hoppas hoppas!! :D

2010-08-05 @ 01:30:03
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Melanie

Gomorron tjejen!

Nej ingen bebis än för oss, här står det still. Nu börjar min ork och mitt tålamod ta slut lite:/ Och jag blir mer och mer inställd på att det blir sjukhuset på måndag. Men ja, vi får vänta och se - det kan ju vända när som eller hur ;) Skönt att ni inte behövde åka in i onödan, jag känner som dig, vill stanna hemma så länge som möjligt när det väl tar fart.



Om en timme ska du ringa, så jag kikar in här senare idag och kollar läget. KRAM!!



Men ni har lite framgång ändå, hoppas det tar mera fart nu! En början i alla fall, eller hur har det gått?

2010-08-05 @ 06:48:07
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0